Recent Posts

Get this Recent Posts Widget

Saturday, September 22, 2012

Haji Player



Doa Haji Umrah Digital-Haji Player RM90, pos percuma


Doa haji umrah digital

-36 doa utama haji dan umrah
-Terjemahan Bahasa Malaysia
-Saiz kecil, ringan, mudah dibawa kemana sahaja
-Mudah untuk ulangkaji dan persediaan awal jemaah haji
-Sesuai dijadikan hadiah dan kegunaan diri sendiri
-Membantu menghafal doa dalam sebutan yang tepat
-Jadikan hadiah untuk diri sendiir, ibu bapa dan kenalan









Untuk keterangan lanjut sila klik link ini :
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.264298977023945.62811.136886449765199&type=1

Untuk membeli boleh PM :
FB : https://www.facebook.com/sitisifir10
Page : https://www.facebook.com/SaleatSitisifir

Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

Sunday, September 9, 2012

Cuka Kurma ~ Penawar Batuk Berpanjangan & Gastrik

Hari ni saya nak share perkongsian dari K.Leen di wall saya semalam :)

T, akak dah amalkan sejak 3 tahun kebelakangan ini..ALHAMDULILLAH,...takperlu lagi akak melantak gaviscon...utk gastrik n pedih ulu hati, sgt bagus utk mereka2 yg ada mengalami batuk berpanjangan, gatal tekak mcm nk curah air panas!..hehehe,lelah/asma..memang berkesan!

org arab sanuunn lepas mkn kamben mereka msti minum cuka tamar utk buang kolestrol...

kat rumah, akak siap2 campur dlm botol air..tarok dlm peti ais..memang akan menghilang kan dahaga!...


Saturday, September 8, 2012

Cuka Kurma ~ Membuang Toksin Dalam Badan



Kebiasaannya, apabila kami minum cuka, kami akan campurkan dengan madu. 

Khasiat lain : Khasiat Cuka Kurma Menurut Perubatan Islam:-

Menerusi kitab Al-Qanun Fi Al-Tib (Ibnu Sina) & Al-Tib Al-Nabawi (Ibnu Qaiyyim), cuka kurma:-
** 01: dapat mencegah berlakunya pembengkakan pd badan spt bisul & kanser
** 02: membuang darah kotor & melancar aliran darah
** 03: mangatasi proses pencernaan makanan dlm perut
** 04: melancarkan pergerakan usus
** 05: merawat masalah kerongkong, kahak & batuk yang berpanjangan
** 06: memelihara kulit dari kesan kepanasan matahari
** 07: menurunkan tahap kolesterol
** 08: mengimbang tahap asid-alkali dlm badan & mengeluarkan lebihan garam
** 09: membakar kalori dgn cepati
** 10: membuang toksin
** 11: merawat masalah rahim, menguatkan gigi, deria mata & telinga
** 12: penyerapan kalsium lebih sempurna - menguatkan tulang
** 13: mengubati masalah gastrik akibat asid berlebihan dlm perut
** 14: merawat masalah hempedu (membersih hempedu dr lemak yg membentuk batu)
** 15: mencegah berlakunya keracunan akibat penggunaan ubat-ubatan yang pelbagai
** 16: melancarkan pengeluaran susu ibu
** 17: melancarkan perjalanan darah yg berketul dlm perut (masalah gangguan haid)
** 18: memperbaiki fungsi limpa
** 19: menghilang masalah dahaga & mengurangkan panas badan
Darul Fikri, Bairut Tahun 1414H, m.s 908 - 909 & Darul Kitab Al-Arabi, Bairut 1410 H, m.s 233



 Untuk keterangan lanjut sila klik link ini : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.256955217758321.60322.136886449765199&type=3

Untuk membeli boleh PM :
FB : https://www.facebook.com/sitisifir10
Page : https://www.facebook.com/SaleatSitisifir
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

Friday, September 7, 2012

Beza Jale, AlRumman dan Yamal Alsham (Jus Delima)

Assalamualaikum, Setelah semakin ramai yang bertanya saya apa beza diantara Jale, Al RUmman dan Yamal Alsham, di bawah adalah link untuk beza ketiga-tiga produk delima ini.

Ada dua jenis.. kordial dan jus minum terus

Kordial Yamal AlSham ~ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=256955417758301&set=a.256955217758321.60322.136886449765199&type=3

Harganya RM 25 termasuk pos

Jus minum terus ada dua jenama :

1. Jale ~ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=254873861299790&set=a.247354378718405.56594.136886449765199&type=3

Harganya RM 40 untuk 1 liter +pos RM 7

2. AlRumman ~ https://www.facebook.com/photo.php?fbid=247354402051736&set=a.247354378718405.56594.136886449765199&type=3

Harganya
utk 314 ML = RM 55 (SM)/ RM62 (SS)
utk 1 LITER = RM 140 (SM)/ RM160(SS)

Beza antara jus kordial dengan jus minum terus adalah keasliannya. Jus yang diminum terus adalah lebih banyak khasiatnya kerana tiada sebarang tambahan gula dan pengawet dimasukkan ke dalamnya namun jus kordial delima adalah lebih baik dari sirap atau apa sahaja kordial yang berasaskan pewarna

Jale dan AlRumman hampir sama sahaja cuma rasa Jale lebih kelat. Kedua-duanya diperah dari buah delima tetapi pengeluar yang berbeza. AlRumman menjamin buah yang digunakan adalah organik tetapi saya percaya di negara pengeluar delima, tiada sebarang pestisid diperlukan.


Untuk membeli boleh PM :
FB : https://www.facebook.com/sitisifir10
Page : https://www.facebook.com/SaleatSitisifir
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

Thursday, September 6, 2012

Ajar Anak Membaca Jawi Fonetik



Terbukti bahawa kanak-kanak yang dapat membaca awal sebelum bersekolah dan didedahkan dengan bahan-bahan bacaan yang baik, dapat menguasai ilmu dengan mudah dan terkehadapan dalam pembelajaran.
Sistem Fonetik
Suku kata mudah
Bermakna dan berulang
Dua warna
Berima
Siri Ibu Ajarku Jawi disusun khas untuk kanak-kanak mempelajari asas kemahiran membaca jawi. Siri ini diolah dengan pendekatan binaan dari suku kata, perkataan, frasa dan akhirnya menjadi ayat. Ilustrasi yang menarik pasti menimbulkan minat kanak-kanak untuk mempelajari jawi melalui siri ini

Set ini mengandungi: 7 Buah Buku


Ibu Ajarku Jawi
Ust. Shopuan Anuar Hj Ahmad
ISBN: 983-2077-00-1
Penerbit: ZBAmedia
Harga Pasaran: RM32.90
Berat: 500 g
Kesesuaian Usia: 5+





Untuk membeli boleh PM :
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

Siri Cepat Membaca AlQuran AlFurqan



Sistem Al-Furqan telah disusun supaya anak anda dapat membaca Al-Quran dengan cara yang paling mudah, seawal mungkin, cepat dan efektif. Ia dilengkapi dengan kaedah mengajar yang kreatif dan efektif. Terbukti kanak-kanak yang dapat membaca Al-Quran lebih awal, sebelum bersekolah lagi sering mendapat kejayaan cemerlang dalam pelajaran, berakhlak mulia dan tenang.

Sesuai untuk kanak-kanak 3 tahun k
e atas
Mengikut kaedah fonetik
Disusun secara sistematik - 14 huruf lazim diikuti huruf bermakhraj
Perkataan bermakna dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Arab
Kemahiran diperkenal secara bertahap
Illustrasi dan kad imbasan menarik
Ustaz Kamal Mahyuddin Harun, yang berkelulusan BA dan MA dalam bidang Usuluddin daripada UM merupakan seorang pendidik yang berpengalaman dalam pendidikan Islam dan telah menulis lebih daripada 50 tajuk buku pendidikan Islam untuk rujukan sekolah. Sekarang masih mengajar di sekolah YIK dan menjadi Imam merangkap Timbalan Pengerusi Masjid Al-Amin, Kota Bharu.

Set ini mengandungi:

4 Buah Buku
1 VCD Panduan Mengajar Efektif
1 Buku Mewarna
1 VCD Lagu-Lagu Al-Furqan


Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan
Kamal Mahyuddin Harun & Zakiah Yob
ISBN: 983-3169-01-5
Penerbit: Pubimas Enterprise
Harga Pasaran: RM41.90
Berat: 700 g
Kesesuaian Usia: 3+







Buku mewarna berserta VCD yang mengandungi 4 buah lagu-lagu Al-Furqan bagi pengukuhan kepada pelajaran di dalam Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan.
Mengenai Penulis:
Ustaz Kamal Mahyuddin Harun, yang berkelulusan BA dan MA dalam bidang Usuluddin daripada UM merupakan seorang pendidik yang berpengalaman dalam pendidikan Islam dan telah menulis lebih daripada 50 tajuk buku pendidikan Islam untuk
rujukan sekolah. Sekarang masih mengajar di sekolah YIK dan menjadi Imam merangkap Timbalan Pengerusi Masjid Al-Amin, Kota Bharu.


Buku Mewarna Al-Furqan
Ust. Kamal Mahyuddin Harun
ISBN: 978-983-3901-06-7
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM12.00
Berat: 200 g
Kesesuaian Usia: 4+







Kad AL-FURQAN mengandungi 48 keping kad yang disusun secara sistematik sebagai alat bantu mengajar Al-Furqan 1 - 3
Keistimewaan produk:

Mengandungi 48 keping kad yang sesuai untuk pengajaran Al-Furqan Buku 1 - 4
Sesuai untuk pembelajaran anak-anak di rumah, Taska, Tadika, Sekolah Rendah dan Kelas Al-Quran
Set ini mengandungi:

48 keping Kad Tunjuk
Penulis / Penyusun Buku:
Ustaz Kamal Mahyuddin @ Che Awang bin Harun berkelulusan BA dan MA dalam bidang Usuluddin daripada Universiti Malaya merupakan seorang pendidik yang berpengalaman dalam pendidikan Islam dan telah menulis lebih 100 buah buku dalam pelbagai bidang. Beliau merupakan penyusun "Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan" yang telah digunakan secara meluas di Tadik-Tadika dan kelas-kelas Al-Quran seluruh Malaysia sejak 2001.


Kad Imbas Al-Furqan
Kamal Mahyuddin Harun & Zakiah Yob
ISBN: 983-3901-02-6
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM15.90
Berat: 400 g
Kesesuaian Usia: 1+





Untuk membeli boleh PM :
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

Ajar Anak Membaca BI Fonetik



Terbukti bahawa belajar membaca melalui kaedah fonetik adalah cara paling semulajadi bagi kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas. Kajian saintifik juga telah mengesahkan bahawa otak manusia membaca dengan memecahkan perkataan kepada bunyi. Siri membaca berasaskan fonetik ini telah dirancang secara sistematik dengan pendekatan langkah-demi-langkah adalah kesemua yang anda perlukan untuk membantu anak 
anda cepat membaca.
Pakej Bestari ini mengandungi set-set berikut:

Early Reading Series ReadEasy Phonics
ReadEasy Activity Books 1 & 2
Cory Cat
ReadEasy Intermediate Level
ReadEasy Phonic Song Poster

ReadEasy Bestari Package
-
ISBN: -
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM95.00
Berat: 2200 g
Kesesuaian Usia: 3+







Terbukti bahawa belajar membaca melalui kaedah fonetik adalah cara paling semulajadi bagi kanak-kanak berumur 3 tahun keatas. Kajian saintifik juga telah mengesahkan bahawa otak manusia membaca dengan memecahkan perkataan kepada bunyi. Siri membaca berasaskan fonetik ini telah dirancang secara sistematik dengan pendekatan langkah-demi-langkah adalah kesemua yang anda perlukan untuk membantu anak a
nda membaca dalam Bahasa Inggeris. Ia juga dapat membantu bukan pengguna Bahasa Inggeris untuk memahami bahasa tersebut dengan mudah.

Sistem Fonetik
Suku kata mudah
Bermakna dan berulang
Dua warna
Berima
Othman Ahamad dan Nik Eliani Nik Nawi telah lama berkecimpung di dalam dunia pendidikan dan merupakan pelopor kepada kaedah membaca berdasarkan fonetik di Malaysia. Kajian serta pengalaman mereka berkenaan perkembangan intelek kanak-kanak telah menghasilkan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Kaedah Ini terbukti berkesan membantu anak-anak membaca pada usia prasekolah lagi.

Set ini mengandungi:

8 Buah Buku Fonetik
1 CD Audio Panduan Mengajar
6 Keping Kad Imbas


Early Reading Series ReadEasy Phonics
Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad

ISBN: 983-867-200-9
Penerbit: One Stop Computer and Language Consultancy
Harga Pasaran: RM39.90
Berat: 900 g
Kesesuaian Usia: 3+







Aktiviti yang diperkenalkan di dalam buku ini akan membantu anak anda mengenal dan menguasai asas sistem bunyi dengan menghubungkan permulaan bunyi perkataan atau gambar dengan bunyi yang diajar. Buku-buku ini juga akan membantu anak anda belajar penghasilan dan bentuk huruf-huruf dengan menekap dan melukis garis-garis huruf.
Secara umum aktiviti yang diperkenalkan di dalam buku latihan ini akan m
embantu anak anda menguasai skil membaca melalui aktiviti menulis dan latihan skil asas di dalam ejaan dan tulisan.

Othman Ahamad dan Nik Eliani Nik Nawi telah lama berkecimpung di dalam dunia pendidikan dan merupakan pelopor kepada kaedah membaca berdasarkan fonetik di Malaysia. Kajian serta pengalaman mereka berkenaan perkembangan intelek kanak-kanak telah menghasilkan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Kaedah Ini terbukti berkesan membantu anak-anak membaca pada usia prasekolah lagi.


ReadEasy Activity Book 1 - 2
Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 983-3901-12-8
Penerbit: One Stop Computer and Language Consultancy
Harga Pasaran: RM19.80
Berat: 600 g
Kesesuaian Usia: 3+







The "Cory Cat" ReadEasy Songs can be used to assist teachers and parents in introducing sounds to children through singing and performing fun associative actions. The sounds introduced in these songs follow the sequence introduced in the Early Reading Series ReadEasy Phonics
How to use the Flash Card along with Cory Cat Song:

Pronounce the sound that will be introduced to the student
Show the Fla
sh Card containing the symbol for the particular sound
Sing the Cory Cat verse that corresponds with the sound and act out the associative action
Sing the Cory Cat verse that corresponds with the sound and act out the associative action together with the student
Repeat the Cory Cat verse until the student is able to recognize and pronounce the sound correctly
This set includes:

Cory Cat Song VCD
32 Flash Cards
1 Coloring Book


Cory Cat
Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 978-983-3901-17-3
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM24.90
Berat: 500 g
Kesesuaian Usia: 1+


Untuk membeli boleh PM :
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com

Ajar Anak Membaca BM Fonetik



Ramai yang tertanya-tanya, macam mana nak ajar anak membaca kalau kita tak tau caranya. Di sini ada caranya.... Kedua-dua VCD dan buku di atas akan membantu kita mengajar anak dengan lebih mudah. Kalau rajin lagi, ajar anak2 saudara, anak2 jiran dan anak2 kawan lepas tu minta upah... hahahaha



VCD Kursus Kaedah Mengajar Bacalah Anakku mengupas satu persatu pendekatan dan kaedah yang boleh diaplik
asikan oleh ibu bapa dan guru-guru dalam mendidik anak cepat membaca. Ianya disampaikan sendiri oleh pengasas program Bacalah Anakku iaitu Othman Ahamad dan Nik Eliani Nik Nawi di dalam satu seminar yang dirakamkan di Panggung Budaya, Universiti Pendidikan Sultan Idris.


Set ini mengandungi 3 keping VCD yang merangkumi lebih 5 jam perbincangan pelbagai topik yang dibahagikan kepada beberapa bahagian seperti berikut:



VCD 1:



Pengenalan Program
Faktor Bahan Bacaan
Teknik Mengajar Kaedah Fonetik



VCD 2:



Bunyi-Bunyi Simbol
Teknik Memperkenalkan Bunyi (Bah. 1)



VCD 3:



Teknik Memperkenalkan Bunyi (Bah. 2)
Aktiviti-Aktiviti Mengenal Bunyi & Bentuk Simbol
Teknik Gabungan Bunyi



Kami amat menyarankan set VCD ini kepada ibu bapa dan guru-guru dalam memastikan keberkesanan kaedah mengajar membaca kepada kanak-kanak menggunakan Set Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku.



Buku Rancangan Mengajar Bacalah Anakku ini mengandungi langkah-langkah pengajaran secara terperinci dan aktiviti-aktiviti yang sesuai dilaksanakan berdasarkan susunan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Sukatan ini hendaklah dipakai bersama dengan buku aktiviti Bacalah Anakku iaitu Fonetik Ekspres 1 & 2 serta buku Permainan Kreatif.



Bagi memudahkan pengajaran guru, Rancangan Mengajar ini dibahagikan kepada 4 bahagian utama iaitu:



Kanak-Kanak 4 Tahun
Kanak-Kanak 5 Tahun
Kanak-Kanak 6 Tahun
Pelajar Program KIA2M di Sekolah Rendah



Semoga buku ini dapat membantu guru-guru (juga ibu bapa) mengajar membaca menggunakan Bacalah Anakku dengan lebih sistematik dan berkesan.





Terbukti bahawa belajar membaca melalui kaedah fonetik adalah cara paling semulajadi bagi kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas. Kajian saintifik juga telah mengesahkan bahawa otak manusia membaca dengan memecahkan perkataan kepada bunyi. Siri membaca berasaskan fonetik ini telah dirancang secara sistematik dengan pendekatan langkah-demi-langkah adalah kesemua yang anda perlukan untuk membantu anak 
anda cepat membaca.

Pakej Bestari ini mengandungi set-set berikut:


Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku
Buku Aktiviti Fonetik Ekspres 1 & 2
Abu Ada Ayam
Permainan Kreatif
Poster Mini Abu Ada Ayam



Pakej Bestari Bacalah Anakku
-
Kod Produk: R0002S
ISBN: -
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM80.00
Berat: 1900 g
Kesesuaian Usia: 3+







Terbukti bahawa kanak-kanak yang dapat membaca awal sebelum bersekolah dan didedahkan dengan bahan-bahan bacaan yang baik, dapat menguasai ilmu dengan mudah dan terkehadapan dalam pembelajaran.
Sistem Fonetik
Suku kata mudah

Bermakna dan berulang
Dua warna
Berima
Kurang Gambar
Othman Ahamad dan Nik Eliani Nik Nawi telah lama berkecimpung di dalam dunia pendidikan. Kajian serta pengalaman mereka berkenaan perkembangan intelek kanak-kanak telah menghasilkan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Kaedah Ini terbukti berkesan membantu anak-anak membaca pada usia prasekolah lagi.


Set ini mengandungi:



8 Buah Buku
1 Buku panduan
1 VCD Fonik
12 Keping Kad Imbas



Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku
Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 983-867-139-8
Penerbit: One Stop Computer and Language Consultancy
Harga Pasaran: RM36.90
Berat: 800 g
Kesesuaian Usia: 3+



Lagu Fonik Abu Ada Ayam dapat membantu guru dan ibu bapa memperkenalkan bunyi kepada pelajar melalui nyanyian dan aksi-aksi asosiasi yang menyeronokkan. Bunyi-bunyi yang diperkenalkan dalam lagu ini adalah mengikut susunan bunyi yang diperkenalkan dalam buku Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku

Keistimewaan produk:



Berasaskan Sistem Fonetik
Suku kata mudah
Bermakna dan berulang
Diiringi lagu "Abu Ada Ayam" (rentak boria & Nursery Rhyme
Berima
Disertai gambar
Set ini mengandungi:


CD Audio lagu "Abu Ada Ayam"
30 keping Kad Tunjuk
1 buku mewarna




Abu Ada Ayam
Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 978-983-3901-08-1
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM24.90
Berat: 450 g
Kesesuaian Usia: 1+


Buku Aktiviti Bacalah Anakku - Fonetik Ekspres 1 dan 2 merupakan sebahagian daripada aktiviti bahasa yang dapat dilakukan oleh kanak-kanak dan murid-murid dalam usaha menguasai kemahiran membaca. Buku Aktiviti Fonetik Ekspres ini menekankan aspek pengamatan dan diskriminasi huruf-huruf serta kekuatan ingatan mental mereka. Aktiviti-aktiviti di dalam buku ini hendaklah dibuat semasa pengajaran kump
ulan ataupun diselangselikan dengan permainan bahasa.

Keistimewaa Buku:


Meningkatkan kemahiran membaca
Memperkukuh kekuatan ingatan
Penulis / Penyusun Buku:



Othman Ahamad dan Nik Eliani Nik Nawi telah lama berkecimpung di dalam dunia pendidikan. Kajian serta pengalaman mereka berkenaan perkembangan intelek kanak-kanak telah menghasilkan Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku. Kaedah Ini terbukti berkesan membantu anak-anak membaca pada usia prasekolah lagi.



Set ini mengandungi:



2 Buah Buku Latihan




Buku Aktiviti Fonetik Ekspres 1 - 2
Eliani Nik Nawi & Othman Ahamad
ISBN: 983-867-181-9
Penerbit: One Stop Computer and Language Consultancy
Harga Pasaran: RM10.80
Berat: 450 g
Kesesuaian Usia: 3+



Untuk membeli boleh PM :

Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com


Buku Panduan Amali Solat & Ensiklopedia Solat


PANDUAN AMALI SOLAT
Buku ini menyediakan panduan lengkap bagi bacaan-bacaan, doa, dan wirid ketika hendak, sedang dan sesudah solat. Ia disusun bagi:

Panduan efektif bacaan dalam solat, wirid dan doa selepas solat
Semua bacaan disertakan dengan terjemahan dalam Bahasa Melayu bagi meningkatkan kefahaman dan penghayatan bacaan
Amat sesuai digunakan sebagai panduan kanak-kanak semasa Kursus Amali Solat, dan Ujian Penilaian Kelas KAFA, J-QAF, PAFA dan SARA
Ustaz Kamal Mahyuddin Harun, yang berkelulusan BA dan MA dalam bidang Usuluddin daripada UM merupakan seorang pendidik yang berpengalaman dalam pendidikan Islam dan telah menulis lebih daripada 50 tajuk buku pendidikan Islam untuk rujukan sekolah. Sekarang masih mengajar di sekolah YIK dan menjadi Imam merangkap Timbalan Pengerusi Masjid Al-Amin, Kota Bharu.

Panduan Amali Solat
Ust. Kamal Mahyuddin Harun
ISBN: 983-3901-01-8
Penerbit: ReadNetwork Sdn. Bhd.
Harga Pasaran: RM6.50
Berat: 250 g
Kesesuaian Usia: 5+







Judul : Ensiklopedia Solat
Penerbit : Telaga Biru
Penulis : Datuk Haji Md. Hashim Yahaya
Harga Pasaran : RM100


Amat sesuai dijadikan sebagai sumber rujukan di sekolah, masjid, surau, madrasah pengajian agama, institusi pengajian tinggi malahan dijadikan panduan dan kegunaan buat isi rumah sesebuah keluarga.

Keistimewaan ensiklopedia ini adalah ;

Mengandungi pelbagai keterangan daripada aspek fekah, falsafah, sejarah dan saintifik.
Setiap isi kandungan disampaikan dengan mengintegrasikan semua aspek ilmu yang amat sesuai dan bertepatan dari segi kontemporari atau semasa.
Disusun dengan pendekatan mesra pembaca.
Setiap kandungan disertakan dengan ilustrasi, foto, gambar rajah, peta minda dan jadual sebagai memudahkan kefahaman penjelasan kepada pembaca.
Turut memuatkan petikan hadis yang disertai dengan matan, sanad dan nombor hadis bagi memudahkan rujukan pembaca.

Antara tokoh istimewa yang menyumbangkan tenaga dalam melengkapkan dan menyiapkan ensiklopedia ini adalah Konsultan Syariah bersama Prof. Dato' Paduka Dr. Mahmood Zuhdi bin Abdul Majid. Datuk Hj. Md. Hashim Yahaya dan Ustaz Abdul Ghani Samsudin dengan kerjasama Team Penulis, Ustaz Rohidzir Rais, Fuad Ismail dan Haji Mohammad Wahid Abd Hanif.

Untuk keterangan lanjut sila klik link ini :  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.140269206093590.26746.136886449765199&type=3 

Untuk membeli boleh PM :
FB : https://www.facebook.com/sitisifir10
Page : https://www.facebook.com/SaleatSitisifir
Tel/SMS/Whatsapp : 0199515058
Email/YM : sitisifir10@yahoo.com